Notifications
Clear all

Deformace tisku zavitu z ABS  

  RSS
pavel.p10
(@pavel-p10)
Active Member
Deformace tisku zavitu z ABS

Nazdar, vymodeloval jsem si sroub s matkou, ale za boha nemuzu odladit tisk z ABS. PLA tiskne bez problemu, ale ABS mi stale podivne deformuje zavit na tom sroubu (matka dopadne dobre). Jakoby ten zavit (hlavne dole) ohybal nahoru. Pritom spodek sroubu i vrsek je relativne ok, takze na klasicky warping to nevypada. Navic je to celkem male a podlozku mam na 100stC.

Viz obrazek - vlevo je ABS, vpravo ten samy model z PLA.

Pouzivam ABS z Prusa eshopu s default nastavenimi sliceru pro 0.15mm na i3 MK2 1.75 mm (255st tryska,100st podlozka).
Diky.

Posted : 13/06/2017 10:02 am
David T.
(@david-t)
Noble Member
Re: Deformace tisku zavitu z ABS

Mě to přijde, že díky malé velikosti objektu se to nestíhá dost uchladit před tiskem další vrstvy. Nasvědčuje tomu i to, že směrem nahoru se to postupně lepší, to je tím, že se to tiskne dál od podložky.

Začal bych snížením teploty trysky. ABS tisknu na 235-240.
Dále, vzhledem k tomu, jak je to maličké, nemělo by vadit pustit ventilátor, přestože u ABS se to nedoporučuje. Chlazení by to mělo vyřešit. Možná pak bude potřeba zase maličko přidat na teplotě trysky, aby s tím chlazením došlo ke správnému spojení vrstev, ale nemusí to být nutné.

Posted : 13/06/2017 1:39 pm
pavel.p10
(@pavel-p10)
Active Member
Topic starter answered:
Re: Deformace tisku zavitu z ABS

O pár měsíců později... 😉
Díky za radu, bylo to tím. Pomohlo vytisknout jich víc vedle sebe, čímž se to stihlo uchladit.

Ještě jednou díky za radu!

Posted : 28/12/2017 9:20 am
Share: