Notifications
Clear all

"chodbičky" při tisku první vrstvy  

  RSS
Jan Novák
(@jan-novak)
Member
"chodbičky" při tisku první vrstvy

Zdravím,

MK3S+, tisk 0,15 qual. filament Creative, bílý PLA. Teplota 215 tisk, 60 podložka. Před tiskem čištěno IPA. Opakovaně (tohle je v pořadí třetí tisk) mi první vrstva dělá "chodbičky", které se dalšími vrstvami zahladí, ale časem to vede k odloupnutí okrajů (2 tisk) a stočení vzhůru, případně rovnou odtržení objektu (1 tisk). Znovu nakalibrovat osu X? Nebo? Tuší někdo důvod?

Posted : 18/11/2023 9:51 pm
Kalimero
(@kalimero)
Reputable Member
RE: "chodbičky" při tisku první vrstvy

Seřídit 1. vrstvu podle návodu. Je to osa Z, nikoliv X.

Nejsem zaměstnancem Prusa Research.

Posted : 19/11/2023 7:32 am
Pavel Riedl
(@pavel-riedl)
Estimable Member
RE:

Kalibrace 1. vrstvy je bez debat. Podle těch cik-cak okrajů usuzuji, že je něco volného v osách X/Y. Tipuji to na kladku, ale kontroloval bych i řemen. Někde jsme stáhl taková udělátka na kontrolu jejich napnutí.

Jo, a rozhodně bych dal do pořádku pojezdové tyče, tj. vyčistit a namazat. Pokud se vám dostanou nečistoty do ložisek, tak to začne zadrhávat a blbnout 'z neznámých důvodů'.

Prusa MK4, Rack aka Closed box, Fusion 360, PrusaSlicer, Windoows 11

Posted : 20/11/2023 10:15 am
Share: