Notifications
Clear all

Slic3r mi vynechává místa  

  RSS
přemysl.m2
(@premysl-m2)
Active Member
Slic3r mi vynechává místa

Nazdar Tiskaři.
Před prá lety jsem si z STL vytvořil zcela bezproblémový gcode pro MK2. Teď jsem zkoušel vygenerovat kód pro MK3 a Slic3r mi vynechává část perimteru (viz obrázek simulace z PrusaControl). Je to 5 perimetrů a solid infill. Zkoušel jsem to na třech PC a všude stejný výsledek - díra ve vytištěném tělese.
Poradíte mi, prosím, kde dělám chybu?

Posted : 01/02/2019 9:11 am
toma.t5
(@toma-t5)
Trusted Member
Re: Slic3r mi vynechává místa

A to STL nasdílíš?

Posted : 01/02/2019 12:16 pm
přemysl.m2
(@premysl-m2)
Active Member
Topic starter answered:
Re: Slic3r mi vynechává místa

Odkaz na STL těleso:
https://uloz.to/!Djbmy3sVU9Lb/vzorek-5a-stl

Před chvílí jsem to zkoušel v Ultimaker Cura a tam to ten problém nedělá. Nicméně otázka stále zůstává.

Posted : 01/02/2019 3:36 pm
joka
 joka
(@joka)
Trusted Member
Re: Slic3r mi vynechává místa

zdravím,

a jsou ty díry i v reálném fyzickém výtisku nebo jde jen o špatné zobrazení na obrazovce?

Přiznám se, že když jsem použil PrusaControl pro vícebarevný tisk (nyní se chystá i ve SlicerPE k vidění v nové verzi, zatím nejnovější Alpha 4), tak jsem také koukal, že tam budou díry. Ale v reálu se předmět vytiskl v pořádku.

Když se podívám ve SlicerPE na jednotlivé vrstvy, tak tam jsou vrstvy zobrazeny dobře a žádné díry tam nevznikají.

MK3 + Fusion 360 + SlicerPE

Posted : 02/02/2019 8:45 am
toma.t5
(@toma-t5)
Trusted Member
Re: Slic3r mi vynechává místa

Zkusil jsem to STL, použil si co nejpodobnější nastavení a slicuje se to OK.
Ale při pohledu na ten tvůj obrázek mě napadá - co používáš za verzi slic3ru?

Posted : 03/02/2019 9:41 am
josef.h7
(@josef-h7)
Trusted Member
Re: Slic3r mi vynechává místa

Řekl bych, že je to Prusacontrol.

Posted : 03/02/2019 10:51 am
přemysl.m2
(@premysl-m2)
Active Member
Topic starter answered:
Re: Slic3r mi vynechává místa

Používám Slic3r PE 1.41.2 a PrusaControl 0.9.4_415_beta. Vygenerováno v Slic3ru to vypadá krásně, zcela vyplněno bez děr. Když otevřu hotový gcode v PrusaControl, jsou tam vidět díry, které pak JSOU i ve vytištěném tělese.
Pro doplnění posílám odkaz na děravý kód:
https://uloz.to/!6Bx8TJOwg4NP/vzorek-5a-6perimeru-ver3-1-gcode

Posted : 04/02/2019 12:49 pm
toma.t5
(@toma-t5)
Trusted Member
Re: Slic3r mi vynechává místa

Podle mě není problém v gcode ale v PrusaControl - S3D to ukazuje bez děr, PrusaControl s dírami.
Prošel jsem první vrsvu i ručně a ty pohyby, co ukazuje PrusaControl tam nevidím, zdá se jako by to při kreslení cest vždy vynechalo pár řádek a tím vznikly ty šikmé čáry.
A používat z-lift 0,6mm, není to trochu moc 🙂

Jak ten gcode tiskneš? Z SD karty nebo z PrusaControl?

Posted : 04/02/2019 8:26 pm
přemysl.m2
(@premysl-m2)
Active Member
Topic starter answered:
Re: Slic3r mi vynechává místa

Ovládám to přes Pronterface. Přikládám foto vytištěného tělesa.
Používám trochu větší retrakci a vyšší z-hop kvůli více-tekoucímu materiálu, ať to nemám poslintané. Celkem se mi to osvědčilo.

Posted : 06/02/2019 3:55 pm
toma.t5
(@toma-t5)
Trusted Member
Re: Slic3r mi vynechává místa

Nechci nic říkat, ale ta chyba na fotce vypadá vizuálně jinak než ta na náhledu PrusaControl.
Nějak mě pro to nenapadá žádné vysvětlení, pokud je to stejný gcode.
Ještě bych zkusil tisk toho gcode, coz posílal, přímo z SD karty - vypadal OK v Slic3ru, v S3D a pár vybraných míst i na pohled.

Posted : 06/02/2019 6:53 pm
přemysl.m2
(@premysl-m2)
Active Member
Topic starter answered:
Re: Slic3r mi vynechává místa

Pro vyjasnění nepřesností - poslední nahraná fotka se netýkala stejné vrstvy, jako v úvodním snímku z PrusaControl. To napravuji a posílám vždy náhled z PrusaControl a reálné vytištěné těleso. Týká se druhé a třetí vrstvy výtisku, pro lepší názornost jsem po každé vrstvě měnil barvu filamentu. V náhledu Sliceru byly všechny vrstvy bezchybně vyplněné. Mohu zkusit tisk ještě z SD karty, ale nepředpokládám, že tady bude ten problém.

Posted : 08/02/2019 4:38 pm
toma.t5
(@toma-t5)
Trusted Member
Re: Slic3r mi vynechává místa

Znovu jsem prohlížel zaslaný gcode - porovnával ho s vykreslenou stopou a našel jsem, kde je problém.

PrusaControl ignoruje v gcode příkazy G1 (pohyb) u kterých je uvedený pouze X a Y parametr (pohyb do cílového bodu bez extruze rychlostí nastavenou v kódu dříve).
Pokud jsem na příslušné řádky do kódu doplnil E0 (extruze 0), tak to i PrusaControl začal kreslit správně.
V příloze máš tvůj gcode, kde jsou takto "opravené" první 3 vrstvy (dopsané E0 na příslušné řádky).

Slic3r ani S3D tenhle problém nemají a v náhledu "zpracovávají" i G1 příkazy, kde jsou jen parametry X a Y (norma říká, že u G1 je povinný alespoň 1 parametr).
Jak na tom je firmware mé tiskárny (nemám Průšu ale Ender-2) netuším, gcode generuju v S3D (vyjímečně Cura).
S3D standardně generuje gcode, kde je u G1 vždy uvedený parametr E (extruze) nebo F (rychlost).

Posted : 09/02/2019 10:52 am
přemysl.m2
(@premysl-m2)
Active Member
Topic starter answered:
Re: Slic3r mi vynechává místa

Díky moc toma.t5 a všem za podněty, pomohli jste mi vyřešit problém a zachránit diplomovou práci. Díky všem za vyřešení problému 😀

Posted : 21/02/2019 8:00 pm
Share: