Notifications
Clear all

Osa Z Prvni vrstva odlepovani s novym PLA Sunlu  

  RSS
CoolTom
(@cooltom)
Active Member
Osa Z Prvni vrstva odlepovani s novym PLA Sunlu

Po sesdtaveni a kalibraci stavebnice tiskarny i3MK3 vse slo v pohode. I po vymene filamenu nebyl problem. Pouzival jsem sedy, co byl prilozen a pak koupil Gembird Filament PLA bílá a opet bez problemu a bez nastavovani.

Nedavno jsem zapoupil Sunlu 1.75mm PLA 1kg bílá a zacaly problemy. Prvni vrstva se castecne odlepovala. Udelal jsem nove doladeni osi Z ale porad se delo, ze se tiskla rovna cara prvni vrstvy a najednou se prerusila a pak se najednou vytlacilo vetsi mnostvi filamenu - udelal se chucvalec a tisk dal pokracoval. At jsem ladil Z jak jsem chtel, proste casti prvni vrstvy byly dobre (krasna prilnuta placicka) a casti ne (vynechany kus tisku nebo se filament odlepil). Problem byl hlavne v mistech, kdyz triska prestala tisknou a presunula se na jine misto a tam pokracovala - chuchvalec.

Popravde uz nevim jak se mi povedlo docilit toho, ze to najednou slo a vsechno pekne drzelo. Menil jsem jen "kalibrace privni vrstvy", zkousel jsem i zvednou teplotu podlozky.

Po x testovacich tiscich to najednou drzelo. Vytisknul jsem 2 spulky Sunlu 1.75mm PLA 1kg bílá a vse OK. Pak jsem dal zpet Gembird Filament PLA bílá a zase bez zmen to tisklo OK. Nakoupil jsem tedy par spulek Sunlu 1.75mm PLA 1kg bílá.

ALE po vymene zpet za Sunlu 1.75mm PLA 1kg bílá opet prvni vrstva nedrzi.

Drzel jsem i jemne prsty na strune, jestli treba filament nema ruznou tloustku a nestava se, ze se treba nanatahuje, ale vsunuje se v poradku.

Je problem ve filamentu Sunlu 1.75mm PLA 1kg bílá nebo co mam jeste poladit, aby se to neodlepovalo. Osa Z evidente nepomaha - nektere casti drzi krasne a jine se odlepuji ...

Diky za pomoc

This topic was modified 1 year ago by CoolTom
Posted : 09/03/2021 10:16 am
SamueL
(@samuel)
Eminent Member
RE: Osa Z Prvni vrstva odlepovani s novym PLA Sunlu

Dobrý deň,

diameter filamentu by som nekontroloval prstami ale šuplerou. Vyskúšajte filament vysušiť buď to v sušičke na potraviny alebo priamo v rúre na pečenie. Odporúčam ešte dobre očistiť podložku saponátom a potom ďalej čistiť s IPA a raz za čas s acetónom. Ak by problém    stále pretrvával tak treba  vyskúšať XYZ kalibráciu a následne kalibráciu prvej vrstvy. Ak by to stále nešlo tak zvýšiť teplotu trysky.

Posted : 09/03/2021 1:08 pm
CoolTom
(@cooltom)
Active Member
Topic starter answered:
RE: Osa Z Prvni vrstva odlepovani s novym PLA Sunlu

@samuel

Dekuji za pomoc. Podlozku jsem pokazde ocistil isopropylalkoholem. Kalibraci XYZ jsem udelal znova a nasledne prvni vrstvu. Vysledek je porad stejny. Tim prstem jsem spis zkousel, jesli filament leze rovnomerne do trysky :))

Divne je, ze predtim se mi to povedlo nejak rozchodit i bez zmeny teplot. Prijde mi, ze ikdyz si tryska bere filament rovnomerne, sem tam jakoby vynecha a pak naopak vyhodi chvilkove vetsi mnozsti.

Je mozne, ze je to nekvalitni PLA a co kus to jiny vlastnosti? 

Vysusit na jakou teplotu a jak dlouho, to pomuze? Abych z toho nemel plastovej kvadr 🙂

dekuji

Posted : 09/03/2021 1:42 pm
SamueL
(@samuel)
Eminent Member
RE: Osa Z Prvni vrstva odlepovani s novym PLA Sunlu

@cooltom

So Sunlu nemám žiadne skúsenosti takže neviem posúdiť či sa jedná o nekvalitný filament. PLA by sa malo vysušovať cca pri 40-45°C po dobu 4-5 hodín ale odporúčam vložiť do trúby aj čidlo ,ktoré meria teplotu z dôvodu monitorovania teploty či nie je príliš vysoko. Filament nedávajte do trúby ihneď ako ste ju dal zahriať. Treba potom chvíľu počkať lebo každá trúba sa zo začiatku zohreje viac ako je nastavená. Odporúčam si prečítať tento článok: https://all3dp.com/2/how-to-dry-filament-pla-abs-and-nylon/

Posted : 09/03/2021 2:04 pm
CoolTom
(@cooltom)
Active Member
Topic starter answered:
RE: Osa Z Prvni vrstva odlepovani s novym PLA Sunlu

@samuel

Diky moc za link. Myslite, ze tohle je vysledek nevysuseneho filamentu, viz obr. Dekuji

Posted : 11/03/2021 11:34 am
jansams
(@jansams)
Active Member
RE: Osa Z Prvni vrstva odlepovani s novym PLA Sunlu

U mě stejný problém.

Do teď jsem tiskl převážně PET-G, vše oka.

Nyní pokus s úplně novým, čerstvě rozbaleným PLA (orig. Prusa) ... a dělá to tohle.

ORIGINAL PRUSA I3 MK3S+ FW 3.9.1, no box, PrusaSlicer, Win10
I am fireman 😉

Posted : 12/03/2021 7:46 pm
jansams
(@jansams)
Active Member
RE: Osa Z Prvni vrstva odlepovani s novym PLA Sunlu

Tak dnes další pokus. 

Tentokrát jsem nechal vše stejně, stejný soubor, žádná změna nastavení tiskárny.

Jen změna materiálu. Místo Prusa PLA (žlutý) je to Gambrid PLA plus (bílý). 

Rozdíl je více než jasný, není to dokonalé, ale použitelné. Takže problém bude zřejmě v teplotách. Zkusím měnit nastavení.

Nepředpokládám, že by úplně nově rozbalená cívka byla vlhká.

 

ORIGINAL PRUSA I3 MK3S+ FW 3.9.1, no box, PrusaSlicer, Win10
I am fireman 😉

Posted : 13/03/2021 10:02 am
SamueL
(@samuel)
Eminent Member
RE: Osa Z Prvni vrstva odlepovani s novym PLA Sunlu

@jansams

Prusa PLA je plasty mladeč PLA a konkrétne s touto žltou som mal docela problém tiež. Problém s PLA môže indikovať tiež heat creep: https://help.prusa3d.com/cs/article/extruze-se-zastavila-uprostred-tisku_1948  Úplne novo rozbalený filament môže byť tiež vlhký. Nikto nevie či a ako dlho bol na poličke v sklade predtým ako ho zabalili. 

Posted : 13/03/2021 7:55 pm
Honza K.
(@honza-k)
Eminent Member
RE: Osa Z Prvni vrstva odlepovani s novym PLA Sunlu

Povedlo se vám toto nějak vyřešit a přijít na to, co problémy způsobovalo?

Posted : 09/01/2022 6:34 pm
Share: