Notifications
Clear all

[Solved] Vady tisku  

  RSS
Sinpa
(@sinpa)
Active Member
Vady tisku

Zdravím, co může způsobovat ty vady v tisku.

Dělá mi to již nějakou dobu a nemohu se toho zbavit.

Zkoušel několik kusů PLA (Prusamentn, PM, Nebula) a všechno stejný.

Hot end bych taky vyloučil, 1. a 2. kostka je z origo Mini, 3. E3D V6, 4. Dragonfly BMS).

Extruder jsem taky měnil komplet, 1. je origo, 2. dual BMG (e-step jsem měnil), včetně výměny teflonové hadičky.

Slicer bych také vyloučil, dělá to i na gcodu co je k tiskárně.

Je možné, že je vadný motor extruderu?

Na výtisku to totiž vypadá, jak kdyby motor v některých vrstvách tlačil víc.

Posted : 27/12/2021 6:49 pm
Zoltan
(@zoltan)
Moderator
RE: Vady tisku

Hodilo by se prilozit .stl nebo .3mf soubor a pripadne doplnit detaily v duchu tohoto

even an old man can learn new things 🙂
Standard I3 mk3s, FW 3.10.1 RC1, MMU2S, no closed box, Fusion 360, PrusaSlicer, Windows 10
PRUSA MINI FW 4.3.4, Prusa Connect Beta

Posted : 27/12/2021 7:13 pm
Sinpa
(@sinpa)
Active Member
Topic starter answered:
RE: Vady tisku

Dělá to na všem, takže konkrétní model je k ničemu.

Zkouším to aktuálně na benchy a xyz kostce (tu mám zvětšenou na 150%).

https://www.prusaprinters.org/cs/prints/3161-3d-benchy

https://www.prusaprinters.org/cs/prints/97625-xyz-calibration-cube

Na mini mám 4.3.4 a tovární reset, aktuálně Dragonfly BMS hotend (z těch co jsem zkoušel dával nejlepší výsledky) a origo extruder.

 

Posted : 27/12/2021 7:33 pm
Sinpa
(@sinpa)
Active Member
Topic starter answered:
RE: Vady tisku

Na PETG je to viditelné také, byť v menším měřítku.

Posted : 28/12/2021 10:23 am
Zoltan
(@zoltan)
Moderator
RE: Vady tisku

Je trochu únavné se pořád ptát na detaily- vyska vrstvy, kvalita předpokládám že to je 0.05 quality a ne 0,3 draft

even an old man can learn new things 🙂
Standard I3 mk3s, FW 3.10.1 RC1, MMU2S, no closed box, Fusion 360, PrusaSlicer, Windows 10
PRUSA MINI FW 4.3.4, Prusa Connect Beta

Posted : 28/12/2021 12:51 pm
Sinpa
(@sinpa)
Active Member
Topic starter answered:
RE: Vady tisku

Chápu, ale myslím že ten jediný nestandart jsem napsal.

Dělá to na všechny výšky vrstvy, 0,05; 0,15; 0,2; 0,25 - výsledek je pořád stejný.

Ty konkrétní kostky na fotce jsou 0,2 qaulity. Benchy jsem zkoušel i origo gcode co je jako předváděcí ve sliceru - dělá to i tam.

Díky tomu, že jsem zkusil už tři různé hotnedy - každý jiný model, každý se svoji 0,4mm tryskou a každý s jiným topným tělískem i teplotním čidlem, tak bych soudil, že to hotendem a jeho složením nebude.

Extruder jsem rok používal dual BMG celokov a vše běhalo jak má (estep ve sliceru na 417, po přechodu na fw 4.3.3 jsem měl nastaveno přímo v tiskárně a ve sliceru smazal), ale +/- v době vydání 4.3.3 to začalo blbnout a od té doby s tím válčím. Přechod zpět na origo extruder taky nepomohl (estep jsem vrátil na origo hodnoty). Jen se mi zná, že to s origo dělá ten přelitek o něco měnší. Myslel jsem, že mám pořád něco blbě ve sliceru, tak jsem tam vše vyresetoval - dělalo to pořád, zkusil gcode přímo od Průši - dělá to pořád, dal tiskárnu do továrního nastavení (při flashování z 4.3.3 na novější jsem měl změněný estep na těch 417, tak jestli tam nemohl dojít k nějakému problému) - vše stále stejné. Takže má podezření na motor extruderu, jen nevím zda se na něm může něco takhle po..at.

Slicer je komplet nastavený na původní hodnoty pro mini.

Po dokončení tisku navíc zůstane z trysky vyset cca 3cm materiálu (PLA, PETG - dělá to obojí) což dříve nebylo.

Prostě mi z toho vychází, že někde mezi cívkou a trysku dochází k delšímu tlačení filamentu, než by mělo.

Ještě jsem zkoušel vypnout zvednutí z při retrakci, jestli to nedělá osa Z - bylo to tam taky.

Zkoušel jsem během tisku měnit průtok směrem dolů, ale bylo to tam v o něco menší míře pořád, byť už byl tisk viditelně podextrudovaný.

U dílů tisknutých na vázamod to vidět není.

Posted : 28/12/2021 2:44 pm
Sinpa
(@sinpa)
Active Member
Topic starter answered:
RE:

Tak to vypadá, že do dělala příliš zmačknutá oliva na bowdenu na straně extruderu.

Po výměně za nástrčnou FESTO spojku je vše ok.

This post was modified 9 months ago by Sinpa
Posted : 09/01/2022 6:48 pm
Zoltan
(@zoltan)
Moderator
RE: Vady tisku

Super, ze se to povedlo vyřešit a pro nás ostatní je to další poučení. Ať se daří!

even an old man can learn new things 🙂
Standard I3 mk3s, FW 3.10.1 RC1, MMU2S, no closed box, Fusion 360, PrusaSlicer, Windows 10
PRUSA MINI FW 4.3.4, Prusa Connect Beta

Posted : 10/01/2022 8:15 am
Malej-Vena
(@malej-vena)
Active Member
RE: Vady tisku

Mohu poprosit o foto? Díkec

 

Posted : 29/05/2022 10:10 pm
Share: