Notifications
Clear all

Mezery v tisku (nepřesné napojení čar)  

Page 2 / 2
  RSS
Zoltan
(@zoltan)
Moderator
RE: Mezery v tisku (nepřesné napojení čar)

Tak toto jsem si vytiskl též až do konce. Bude asi zajímavé tyto mezery vyeliminovat. Pokud budeš sledovat tisk, tak zjistíš, že v určitém okamžiku než tryska zahájí vyplňování prostoru mezi dvěma dírami přejde na vyplnění prostoru mezi dírou a hranami čtvercové plochy (označeno červeně), pak se vrátí na dotažení prostoru mezi dírami, kde navazuje na předchozí dlouhé tahy.

Po vyplnění prostoru mezi dírami pak vyplní druhý roh a pak pokračuje až do konce.

A tam bude záviset na nastavení chlazení a retrakcí, tak aby čerstvý tah správně navázal na již částečně vystydlou předchozí čáru - možná by v tom okamžiku pomohla zvýšená extruze, anebo velice přesně nastavená výška první vrstvy. Tato "chyba" je systematická, opakuje se v každé vrstvě, střídavě podle směru pohybu trysky.

Možná by pomohlo pokračovat dlouhými tahy až do konce a vyplnit rohy až nakonec.

Zkusím se zeptat odborníků a pak to vytisknu ještě v PETG.

 

even an old man can learn new things 🙂
Standard I3 mk3s, FW 3.10.1 RC1, MMU2S, no closed box, Fusion 360, PrusaSlicer, Windows 10
PRUSA MINI FW 4.3.4, Prusa Connect Beta

Posted : 10/11/2021 6:47 pm
Martin S.
(@martin-s)
Eminent Member
Topic starter answered:
RE: Mezery v tisku (nepřesné napojení čar)

Tisk probíhá přesně, jak popisuješ, pokaždé na to koukám. Nemyslím to špatně, ale jsem rád, že se to konečně neděje jenom mě 🤣 

Pošlu to i známému, má jinou značku tiskárny tak uvidíme, jak to dopadne u něj.

Neprocházel jsem všechna témata na fóru, ale stejný problém přeci už musel mít i někdo jiný. Že by to jen nikoho netrápilo? 😉 

Zatím počkám, jestli objevíš nějaké řešení.

Ještě jednou moc díky.

Original Prusa MINI+, FW 4.3.3
SketchUp, PrusaSlicer, Windows 10
Tisknu zatím pouze PLA

Posted : 10/11/2021 8:20 pm
Zoltan
(@zoltan)
Moderator
RE:

Otoč model o 45° - šrafování nebude probíhat po diagonále ale rovnoběžně s hranami. Získáš tím to, že se problém přenese zprostřed modelu do krajů (díry nebudou uprostřed ale na krajích šrafování), kde to až tak moc nevadí.

Pokud jsi experimentátor, tak si dej Slicer do expert módu a na záložce Nastavení Tisku/Výplně, můžeš zvolit různé parametry výplně a vzorků spodní a vrchní vrstvy.

Prípadně zkusit žehlení spodní a vrchní vrstvy. Jak vypadá (myslím estetiku) model uvnitř není až tak podstatné.

A ještě poslední - pokud použiješ texturovanou podložku, tak ta u spodní vrstvy schová některé nešvary.

even an old man can learn new things 🙂
Standard I3 mk3s, FW 3.10.1 RC1, MMU2S, no closed box, Fusion 360, PrusaSlicer, Windows 10
PRUSA MINI FW 4.3.4, Prusa Connect Beta

Posted : 11/11/2021 5:06 am
Martin S.
(@martin-s)
Eminent Member
Topic starter answered:
RE: Mezery v tisku (nepřesné napojení čar)

Otočit model o 45 stpuňů jsem už vyzkoušel u toho domečku (byl to můj druhý post s obrázkem), moc dobře to tam nedopadlo, ale teď to tiskne zase trochu jinak po výměně trysky tak i to otestuju.

O žehlení jsem zatím jenom četl, tak to vyzkouším.

VIdíš, změna typu výplně spodní a horní vrstvy mě vůbec nenapadlo. Nějakou dobu zpátky jsem řešil, že mi tryska drhla o výplň, když jsem měl nastavenou mřížkovou, po změně na jinou to přestalo. Dobrý tip.

Díky.

Original Prusa MINI+, FW 4.3.3
SketchUp, PrusaSlicer, Windows 10
Tisknu zatím pouze PLA

Posted : 11/11/2021 7:31 am
Ondřej Procházka
(@ondrej-prochazka)
New Member
RE: Mezery v tisku (nepřesné napojení čar)

Čau mi tohle dělá pouze colorfil. Je to šmejd. 5 let žádný problém teď koupím bílý a oranžový colorfil PLA a nejsem schopny nic vytisknout bez defektů 

Posted : 28/06/2022 8:55 am
Page 2 / 2
Share: