problém s naváděcí trubičkou / přeskakovaní E motoru
 
Notifications
Clear all

problém s naváděcí trubičkou / přeskakovaní E motoru  

Stránka 2 / 5
  RSS
REZI-st
(@rezi-st)
Trusted Member
Topic starter answered:
Re: problém s naváděcí trubičkou / přeskakovaní E motoru

Info: hadičku mám asi týden (možná i déle) vyměněnou a zarovnanou, tisknu každy den cca 6 hodinový tisk včetně 2x vyměny filamentu (50 přívěsků po 6 ks denně 😀 ) a zatím vše vypadá OK, trubička je prozatím na svém místě. Podávací kolečko mi přeskakuje pouze u zavedení filamentu (což předtím nedělalo, ale v tisku to nevadí. Bude to asi tím že se kolečko v první fázi podávaní točí celkem rychle, po chvilce se zpomalí a už je to OK)

David "REZI-st" Řezáč
Senior Environment Artist & 3D/2D freelancer & Prusa i3 MK2S
Autodesk 3ds Max & Softimage XSI & slicer Simplify3D 4.0.0

Napsal : 18/11/2015 8:10 am
ondřej.h
(@ondrej-h_1551619954)
Trusted Member
Re: problém s naváděcí trubičkou / přeskakovaní E motoru

A odkud jste trubicku objednaval? A jake jsou rozmery trubicky? Jakym nejjednodchsim zpusobem muzu trubicku vymenit nebo ji zkusit zatlacit niz?

Napsal : 20/11/2015 10:19 am
jokerit
(@jokerit)
Estimable Member
Re: problém s naváděcí trubičkou / přeskakovaní E motoru

Tak mi tak trochu připadá, že originál sestavení HE není tak úplně dobré. Vypadá to vypadá, že to dodavatel HE drobek odflákl, protože těch problémů s trubičkou je trochu moc. Asi bych Stvořiteli doporučil HE před expedicí kontrolovat. Jinak měl jsem stejný problém s mezerou mezi tryskoua hadičkou, řešil jsem výměnou za trubičku z ebaye, protože u Stvořitele stále není...

Napsal : 20/11/2015 10:40 am
ondřej.h
(@ondrej-h_1551619954)
Trusted Member
Re: problém s naváděcí trubičkou / přeskakovaní E motoru

Ja to ted rozdelal a zjistil ze trubicka na konci, jak je to cerne tesneni tak uplne nedolehala, tak jsem to zatlacil dolu,ale jeste chci odstroubovat trysku, coz se mi vubec nedari.To topne teleso nejede povolid od trysky, jak jste to udelali:-) Kdyz zavadim filamenta tak nic nevyteka tek je tryska asi ucpana, nevim jak ji mam vycistit nebo uvolnit 😥

Napsal : 20/11/2015 11:04 am
KeXo
 KeXo
(@kexo)
Reputable Member
Re: problém s naváděcí trubičkou / přeskakovaní E motoru

Mne tu padla dobra rada ze som to mal ponorit do acetonu. Tiez som mal problem s rozobratim.
Kazdopadne je podla mna nerealne tu trubicku len tak zatlacit nazad, lebo do tej medzeri ktora vznikla medzi trubickou a tryskou sa dostal uz material a pokym nieje roztopeny tak je ta medzera vlastne pernamentne na tvrdo upchata umelinou .

_________________________________________________
user Prusa i3 MK2 (1.75mm) ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Napsal : 20/11/2015 1:18 pm
ondřej.h
(@ondrej-h_1551619954)
Trusted Member
Re: problém s naváděcí trubičkou / přeskakovaní E motoru

No to me taky napadlo, ze kdyz nevyteka filament tak se ucpal nekde mezi trubickou a tryskou, to mam normalne vzit celou trysku i s tim topnym telesem a potopit to do acetonu?Nebo aceton nalet primo trubickou do trysky?Jinak to asi nepovoli ne? Co kdyz aceton zustane nekde uvnitr a budu chtit tisknout?Nestane se s tim nic?

Napsal : 20/11/2015 3:20 pm
Cipis
(@cipis)
Member
Re: problém s naváděcí trubičkou / přeskakovaní E motoru

Zítra se na to rozebrání chystám. Podle mě by se minimálně první fáze odšroubování trysky měla dělat po nahřátí (minimálně už z toho důvodu, že tak jde velmi snadno povolit). Stejně tak pokoušet se zasunout trubičku hlouběji bez nahřátí podle mě nemůže jít, pokud je mezi tryskou a trubičkou vyteklý plast. Už jsem koukal i na celokovovou trysku z reprapobchodu, pokud by problémy s PTFE byly časté a došla by mi s tím trpělivost :D.
Taky je otázka, jestli tisk na 255C opravdu až moc nezkracuje životnost té trubičky (na stránkách E3D uvádějí max. 245C, jinak může dojít k poškození).

Napsal : 20/11/2015 9:44 pm
Cipis
(@cipis)
Member
Re: problém s naváděcí trubičkou / přeskakovaní E motoru

Pokud vím, tak E3D to nedodává sestavené a sestavuje se to až "u Stvořitele", takže problém bude tam :). Já např. upgrade sadu měl sešroubovanou jen tak ledabyle a raději jsem postupoval podle návodu od E3D (PTFE trubičku mě bohužel kontrolovat nenapadlo - ani jsem v té době nevěděl co to je 🙂 ).

Tak mi tak trochu připadá, že originál sestavení HE není tak úplně dobré. Vypadá to vypadá, že to dodavatel HE drobek odflákl, protože těch problémů s trubičkou je trochu moc. Asi bych Stvořiteli doporučil HE před expedicí kontrolovat. Jinak měl jsem stejný problém s mezerou mezi tryskoua hadičkou, řešil jsem výměnou za trubičku z ebaye, protože u Stvořitele stále není...

Napsal : 20/11/2015 9:47 pm
LadislavM
(@ladislavm)
Trusted Member
Re: problém s naváděcí trubičkou / přeskakovaní E motoru

Roman, myslim, ze v EN fore som videl info od Stvoritela, ze umyselne nepouziva celokovovu trysky. Ak si dobre pamatam, je viac user friendly. Riesi to v teme, kde chce chlapik nahradit lite verziu E3D tou "pro". Skus si to najst. Mozno sa k problemu vyjadri aj stvoritel, uz by nemal mlcat, a vec vysvetlit. Ja osobne si myslim, ze s narastom objednavok a priberanim ludi jednoducho nevedia ustrazit kvalitu zlozenia trysky. Je to celkom bezna vec. Len skoda, ze to nekomunikuju. Dobry produkt, ale zo dna na den mam pocit, ze support je katastrofa...
Dufam, ze to stvoritel cita 🙂

Napsal : 21/11/2015 2:04 am
V.S.
 V.S.
(@v-s)
Honorable Member
Re: problém s naváděcí trubičkou / přeskakovaní E motoru

Celokov je sice hezkej, ale jen na ABS. Pokud chcete tisknout PLA je hybridní break v podstatě nutnost.
Právě kvůli bezproblémovému tisku PLA jsem si přestavěl celokov hotend na hybrid s PTFE trubičkou.

Napsal : 21/11/2015 7:02 am
jokerit
(@jokerit)
Estimable Member
Re: problém s naváděcí trubičkou / přeskakovaní E motoru

Tedy je pravda, že s celokovem se tiskne PLA hůř, ale jde to odladit. Jasně hybrid nebo peak je jednodušší na tisk některých materiálů, ale když má tyhle problémy, tak je vlastně nepoužitekný. Taky tady narážíme na to, že mladečský ABS chce vyšší teploty než třeba ABS z číny. A tak pokud někdo střídá ABS a další materiály, tak mu ty trubičky odcházejí dřív. Jenže to nic nemění na tom, že jsou HE ledabyle složený, a je úplně jedno kde a kdo to sestavoval. Já už mám I3 na celokovu. Prostě mně nebaví laborovat s trubičkou. Překreslil jsem si tištěný díly a používám celokov z Rebela II. Chtělo to trochu ladění, ale teď tisknu ABS, PLA, i PET ( a i další materiály) bez problémů.

Napsal : 21/11/2015 9:00 am
Cipis
(@cipis)
Member
Re: problém s naváděcí trubičkou / přeskakovaní E motoru

verzi lite6 používají hlavně proto, že je mechanicky odolná a tedy více "blbuvzdorná". U klasické V6 se snadno ohne ta střední závitová část, protože je mnohem méně masivní, než u lite6. Např. při špatně seřízené vzdálenosti trysky od desky a následném nárazu trysky do skla by se údajně ta V6 mohla snadno zničit.

Uvidíme, jak se to vyvine. Pokud je příčina problémů příliš vysoká teplota pro tisk ABS, tak je řešení snadné - používat nižší teploty, resp. jiný filament. Možná to ale opravdu bude jen tím špatným prvotním sestavením. To jsou ale jen dohady a zřejmě toto téma zase bude mít 20 stran, než někdo fundovaný odpoví 😀

Roman, myslim, ze v EN fore som videl info od Stvoritela, ze umyselne nepouziva celokovovu trysky. Ak si dobre pamatam, je viac user friendly. Riesi to v teme, kde chce chlapik nahradit lite verziu E3D tou "pro". Skus si to najst. Mozno sa k problemu vyjadri aj stvoritel, uz by nemal mlcat, a vec vysvetlit. Ja osobne si myslim, ze s narastom objednavok a priberanim ludi jednoducho nevedia ustrazit kvalitu zlozenia trysky. Je to celkom bezna vec. Len skoda, ze to nekomunikuju. Dobry produkt, ale zo dna na den mam pocit, ze support je katastrofa...
Dufam, ze to stvoritel cita 🙂

Napsal : 21/11/2015 10:30 am
ondřej.h
(@ondrej-h_1551619954)
Trusted Member
Re: problém s naváděcí trubičkou / přeskakovaní E motoru

No a uz to nekdo rozdelal, aby poradil jak na to? Trysku jsem uz dostal ven po nahrati,ale nevim jak na to telisko, jak ho povilit 🙁

Napsal : 21/11/2015 12:04 pm
Cipis
(@cipis)
Member
Re: problém s naváděcí trubičkou / přeskakovaní E motoru

Tak jsem trubičku právě vyměnil. Přikládám foto, jak vypadá původní trubička na konci, kde nedosedala až na konec. Je vidět, že konec je zůžený kvůli plastu, který vytékal okolo. Tenhle problém podle mě vůbec nesouvisí s příliš vysokou teplotou při tisku ABS, ale pouze s mezerou mezi hadičkou a tryskou.

Zhruba postup, jak jsem to dělal (netvrdím, že je tento postup správný / postupoval jsem s vědomím, že budu potřebovat v některých fázích nahřívat, což se potvrdilo).
1) předehřev trysky na 250C + posunutí osy Z tak, aby byl k trysce přístup
2) odšroubování trysky (dole) za současného přidržování topné kostičky (ne rukou :D)
3) posunutí osy Z skoro dolů (autohome+kousek nahoru), aby mi to po rozebrání všechno neviselo ve vzduchu.
4) Protože jsem nechtěl znovu řešit přichycení kabeláže k výduchu ventilátoru atd., tak jsem odšrouboval šrouby, které drží výduch ventilátoru
5) rozebrání extruderu (sundaní z pojezdu a odšroubování motoru a ventilátoru)
6) chtěl jsem vyšroubovat chladič z topné kostičky, nešlo to -> nahřátí na cca 200C, pak bez problému (kostičku jsem držel klíčem a chladič jsem vyšrouboval rukou - nestihl se ještě tak zahřát). Bylo vidět, že PTFE trubička není posunutá až na konec.
7) Nejdřív se zdálo, že trubička bez nahřátí nepůjde vyndat, ale nakonec se to podařilo. Šlo mi to vysouvat, když byl ten černý plast nahoře zaražený - když byl povytažený, tak to nešlo (čekal bych to obráceně). Myslím si, že často bude třeba v tomto kroku našroubovat zpět chladič na kostičku a nahřát.
8) Uřízl jsem novou hadičku (lámacím nožem) +- podle délky staré trochu s rezervou. Je třeba to uříznout co nejrovněji.
9) Zkusil jsem nasunout novou hadičku, ale nešlo to. Na konci hadička nechtěla projít, protože byla díra zúžená od vyteklého plastu. Zkoušel jsem mechanicky očistit, ale stále to nešlo.
10) našrouboval jsem chladič zpět na topnou kostičku a nahřál na cca 230C a přitom jsem začal zezhora tlačit hadičku - tentokrát prošla a při tom vytlačila zbytky plastu, které vadily průchodu.
11) odšrouboval jsem chladič nasadil hladičku
12) samotný chladič s vyčuhující hadičkou jsem nasadil do jedné strany plastového dílu extruderu a zkrátil hadičku tak, aby na konci nevyčuhovala
13) nahřál jsem topnou kostičku a zašrouboval trysku na doraz - poté jsem cca necelou 1/2 otáčky vrátil (jak uvádí výrobce)
14) zezhora jsem našrouboval chladič co to šlo a pro jistotu ještě zezhora zatlačil na PTFE trubičku
15) vše jsem zpět poskládal
16) po provedení předehřevu jsem trysku dotáhnul, hotovo

Nejsem si jistý, jestli hadička přecejenom neměla z plastového dílu trošičku vyčuhovat, nebo naopak být trochu utopená, protože zavádění filamentu nejde tak úplně dobře, jako zezačátku (trefení se do trubičky).

Třeba to někomu pomůže, než bude nějaký oficiální návod.

Napsal : 21/11/2015 3:32 pm
ondřej.h
(@ondrej-h_1551619954)
Trusted Member
Re: problém s naváděcí trubičkou / přeskakovaní E motoru

Tak dneska prisla nova trubicka, vymena probehla bez problemu,ale ted kdyz zavadim filament tak se nic nedeje, z trysky nic nevyteka, uz nevim co se deje, pritom kdyz ze spodu do trysky strcim ten dratek tak se tam v pohode dostanu 😥 😥 Kdyz ale vysroubuju trysku tak v ni porad je material tak nevim ja k to dostat ven, zkusim to asi potopit do acetonu jestli se to rozpusti

Napsal : 23/11/2015 3:36 pm
REZI-st
(@rezi-st)
Trusted Member
Topic starter answered:
Re: problém s naváděcí trubičkou / přeskakovaní E motoru

Tak jsem trubičku právě vyměnil. Přikládám foto, jak vypadá původní trubička na konci, kde nedosedala až na konec. Je vidět, že konec je zůžený kvůli plastu, který vytékal okolo. Tenhle problém podle mě vůbec nesouvisí s příliš vysokou teplotou při tisku ABS, ale pouze s mezerou mezi hadičkou a tryskou.

Zhruba postup, jak jsem to dělal (netvrdím, že je tento postup správný / postupoval jsem s vědomím, že budu potřebovat v některých fázích nahřívat, což se potvrdilo).
1) předehřev trysky na 250C + posunutí osy Z tak, aby byl k trysce přístup
2) odšroubování trysky (dole) za současného přidržování topné kostičky (ne rukou :D)
3) posunutí osy Z skoro dolů (autohome+kousek nahoru), aby mi to po rozebrání všechno neviselo ve vzduchu.
4) Protože jsem nechtěl znovu řešit přichycení kabeláže k výduchu ventilátoru atd., tak jsem odšrouboval šrouby, které drží výduch ventilátoru
5) rozebrání extruderu (sundaní z pojezdu a odšroubování motoru a ventilátoru)
6) chtěl jsem vyšroubovat chladič z topné kostičky, nešlo to -> nahřátí na cca 200C, pak bez problému (kostičku jsem držel klíčem a chladič jsem vyšrouboval rukou - nestihl se ještě tak zahřát). Bylo vidět, že PTFE trubička není posunutá až na konec.
7) Nejdřív se zdálo, že trubička bez nahřátí nepůjde vyndat, ale nakonec se to podařilo. Šlo mi to vysouvat, když byl ten černý plast nahoře zaražený - když byl povytažený, tak to nešlo (čekal bych to obráceně). Myslím si, že často bude třeba v tomto kroku našroubovat zpět chladič na kostičku a nahřát.
8) Uřízl jsem novou hadičku (lámacím nožem) +- podle délky staré trochu s rezervou. Je třeba to uříznout co nejrovněji.
9) Zkusil jsem nasunout novou hadičku, ale nešlo to. Na konci hadička nechtěla projít, protože byla díra zúžená od vyteklého plastu. Zkoušel jsem mechanicky očistit, ale stále to nešlo.
10) našrouboval jsem chladič zpět na topnou kostičku a nahřál na cca 230C a přitom jsem začal zezhora tlačit hadičku - tentokrát prošla a při tom vytlačila zbytky plastu, které vadily průchodu.
11) odšrouboval jsem chladič nasadil hladičku
12) samotný chladič s vyčuhující hadičkou jsem nasadil do jedné strany plastového dílu extruderu a zkrátil hadičku tak, aby na konci nevyčuhovala
13) nahřál jsem topnou kostičku a zašrouboval trysku na doraz - poté jsem cca necelou 1/2 otáčky vrátil (jak uvádí výrobce)
14) zezhora jsem našrouboval chladič co to šlo a pro jistotu ještě zezhora zatlačil na PTFE trubičku
15) vše jsem zpět poskládal
16) po provedení předehřevu jsem trysku dotáhnul, hotovo

Nejsem si jistý, jestli hadička přecejenom neměla z plastového dílu trošičku vyčuhovat, nebo naopak být trochu utopená, protože zavádění filamentu nejde tak úplně dobře, jako zezačátku (trefení se do trubičky).

Třeba to někomu pomůže, než bude nějaký oficiální návod.

já nechal hadičku trošičku vyčuhovat právě kvůli zavadění filamentu. A filament před zavedením uštipnu do špičky a zavádím ho tak aby špička byla blíže k ozubenému podavacímu kolečku (pokud to nedavá smysl, připravim nějaké foto)

David "REZI-st" Řezáč
Senior Environment Artist & 3D/2D freelancer & Prusa i3 MK2S
Autodesk 3ds Max & Softimage XSI & slicer Simplify3D 4.0.0

Napsal : 23/11/2015 4:25 pm
ondřej.h
(@ondrej-h_1551619954)
Trusted Member
Re: problém s naváděcí trubičkou / přeskakovaní E motoru

trysku jsem nasrouboval co to slo uplnena doraz, a to same z vrchu i ten chladic ve kterem sem trubicku dal zaroven se spodkem chladice(zavitu),nahore trubicka do kolecka nezasahuje je zaroven s platovym dilem, ale po zavedeni proste nevyteka filament 😥

Napsal : 23/11/2015 4:35 pm
V.S.
 V.S.
(@v-s)
Honorable Member
Re: problém s naváděcí trubičkou / přeskakovaní E motoru

Podle fotky to vypadá, že ta trubička není dělaná na takovou teplotu.
Mimochodem výrobce HE (E3D) doporučuje max. 245° asi ví proč

Napsal : 23/11/2015 5:14 pm
Cipis
(@cipis)
Member
Re: problém s naváděcí trubičkou / přeskakovaní E motoru

to černé je speklý plast, trubičce v podstatě nic není, až na to zůžení na konci díky okolnímu vyteklému plastu, teplotou to nebude (navíc ABS skoro netisknu), i když si myslím, že teplota nad doporučených 245C životnosti moc neprospěje (ptal jsem se na to pana Průši ještě před instalací upgrade packu a psal, že teplota 255C není problém)

ondřej: určitě je nahoře filament zavedený dobře do trubičky? Jak jsem psal, pokud se to užízne přesně podle plastového dílu, tak se plast blbě zavádí/vyměňuje. Jinak postup utažení "dole max+nahoře max" není úplně správný správný, viz můj postup.

Napsal : 23/11/2015 9:12 pm
Cipis
(@cipis)
Member
Re: problém s naváděcí trubičkou / přeskakovaní E motoru

Rozumím, přesně to samé mě napadlo a zkoušel jsem, ale bez lehce vyčnívající hadičky ani takové sešikmení moc nepomůže. Až mi přijde nové topné tělísko z ebay (na test vyřešení problémů s neudržením teploty), tak trubičku vyměním znovu a tentokrát jí nechám trochu čouhat. Collet jsem nechal povytažený, protože mi hadička šla vytahovat v zackvanuté poloze a v povystrčené ne. Teď jsem koukal ještě na návod sestavení E3D a potvrdilo se mi, že to tak má být.

Bohužel přesné instrukce v tomto ohledu nikde nejsou a KeXo někde psal, že u nově poslané trysky má trubičku zarovnanou přesně s dílem - teď vidím, že tak je to špatně.



já nechal hadičku trošičku vyčuhovat právě kvůli zavadění filamentu. A filament před zavedením uštipnu do špičky a zavádím ho tak aby špička byla blíže k ozubenému podavacímu kolečku (pokud to nedavá smysl, připravim nějaké foto)

Napsal : 23/11/2015 9:18 pm
Stránka 2 / 5
Share: