Notifiche
Cancella tutti

Zaseknutí filamentu PLA v trysce  

  RSS
Petr
 Petr
(@petr)
Active Member
Zaseknutí filamentu PLA v trysce

Dobrý den,

chtěl jsem se zeptat, zda se už někdo setkal, že určitá značka filamentu se zasekává v extruderu.

Od značky Colorfill mám neustálé problémy se zasekáváním ,ale ostatní značky Prusa, Nebula, Germind ani jedna chyba a tou ž jsem něco natisknul.

Zkoušel jsem různé teploty atd. Vždy se to zasekne, když tiskne slabostěné stěny.

Máte se značkou Colorfil zkušenosti? Mám podezření na špatný kus, ale nikdy jsem s colerfilem netisknul a asi ani už nikdy.nebudu

Děkuji za případnou radu.

Petr

Postato : 11/07/2021 9:37 am
Kalimero
(@kalimero)
Reputable Member
RE: Zaseknutí filamentu PLA v trysce

A není v tom filamentu nějaké smetí, jako třpytky, piliny atd? Je to nějaký zvláštní odstín, nebo jaký je důvod nepoužít osvědčenou značku?

OnShape, PrusaSlicer, MINI, PETG; engineer; I am not an employee of Prusa.

Postato : 11/07/2021 2:55 pm
Petr
 Petr
(@petr)
Active Member
Topic starter answered:
RE: Zaseknutí filamentu PLA v trysce

Nevypadá nic jak říkáte, Jedná se o tmavě zelenou. No objednával jsem na eshopu a bohužel měl tmavě zelenou jen od této značky.

 

 

 

Postato : 11/07/2021 6:01 pm
Milos V.
(@milos-v)
Prominent Member
RE: Zaseknutí filamentu PLA v trysce

Netiskneš v boxu?

Postato : 11/07/2021 7:00 pm
Petr
 Petr
(@petr)
Active Member
Topic starter answered:
RE: Zaseknutí filamentu PLA v trysce

Ne ale v místnosti je přes den až 29, ale zaseklo se mi to naposledy, když bylo v místosti 24° a při tisku slabostěnných stěn.

Postato : 11/07/2021 7:10 pm
Milos V.
(@milos-v)
Prominent Member
RE: Zaseknutí filamentu PLA v trysce

Hmm, 24 je v pořádku. Kolem 30 už to může dělat problémy a některý filament na to může být víc citlivý než jiný. Colorfil neznám. Ale musím říct, že například světlé hodně pigmentové filamenty se mi zasekávají výrazně víc než ostatní. Obvykle u modelů, kde je hodně retrakcí, tzn. málo tiskne, hodně přejíždí.

Co vůbec znamená zasekne? Přestane podávat, začnou přeskakovat kolečka? Zkoušel jsi trochu přitáhnout přítlačnou pružinku? Nebo naopak povolit 🙂

 

Postato : 11/07/2021 7:23 pm
Kalimero
(@kalimero)
Reputable Member
RE: Zaseknutí filamentu PLA v trysce

To vypadá, že při pomalejším přísunu materiálu teplota vystoupá příliš vysoko a PLA se nataví, heat creep https://help.prusa3d.com/cs/article/extruze-se-zastavila-uprostred-tisku-heat-creep_1948 . Teplotní citlivost filamentů je různá, i podle barev, jak podotýká Milos V. Zkusil bych snížit teplotu trysky, předpokládám, že heatbreak i ventilátor jsou v pořádku.

Dost odstínů zelené má například https://printwithsmile.cz/cs/

OnShape, PrusaSlicer, MINI, PETG; engineer; I am not an employee of Prusa.

Postato : 11/07/2021 8:49 pm
Petr
 Petr
(@petr)
Active Member
Topic starter answered:
RE: Zaseknutí filamentu PLA v trysce

Zkusil jsem dát z 215 na 190 a výsledek je stejný. Tisknu jinými filamenty a žádné problémy nemám.

Může být vadný filament? Mám jeětě jeden ale radši bych ho vrátil, než zjistit, že i ten druhý mi to dělá stejně.

Tryska nevytlačuje materiál, na trysce není žádná boule, při vyjmutí filamentu je na konci boule.

Postato : 12/07/2021 4:12 pm
Kalimero
(@kalimero)
Reputable Member
RE: Zaseknutí filamentu PLA v trysce

Já bych se tím dál netrápil. Nejlevnější bude ten nevhodný filament vyhodit. Sice by se snad našly podmínky, při kterých by se s ním dalo tisknout, ale čas jsou peníze.

OnShape, PrusaSlicer, MINI, PETG; engineer; I am not an employee of Prusa.

Postato : 12/07/2021 5:26 pm
Petr
 Petr
(@petr)
Active Member
Topic starter answered:
RE: Zaseknutí filamentu PLA v trysce

Vznesl jsem dotaz na výrobce. Tiskárna je dle všech kalibrací a testů ok.

Uvidím co mi odpoví.

 

 

Postato : 12/07/2021 6:09 pm
Ondřej Procházka
(@ondrej-prochazka)
New Member
RE: Zaseknutí filamentu PLA v trysce

Mám úplně stejne problémy s colorfil PLA     
bila i oranžová děla přesně to co popisuješ. Tiskáren mám od Prusa 7 a deka to každá. Pak mám i Vorony a ten děla to stejne. 

Postato : 28/06/2022 8:47 am
Condividi: