Notifiche
Cancella tutti

Skladačka - napasovať diely do seba  

  RSS
Orol
 Orol
(@orol)
Active Member
Skladačka - napasovať diely do seba

existuje prosim nejake obecne pravidlo, o aky rozmer musi byt vkladany prvok mensi od diery?

ked to modelujem v 3D tak to kreslim samozrejme uplne na tesno, po vytlaceni to jemne (ako kedy) prebrusim az kym nepasuje jedna suciastka do druhej...

tak sa chcem opytat na skusenosti - ci to robite podobne, alebo o nejake mikrometry suciastky zmensujte resp. zvacsujete?

inak zaujimali by ma rozne typy spojov - pero/drazka a pod, rozne klbove uchytenia - ale zatial som to este na fore neobjavil...

vdaka!

Postato : 12/09/2023 7:57 pm
Pavel Riedl
(@pavel-riedl)
Estimable Member
RE: Skladačka - napasovať diely do seba

Do 10 mm je 0.1 mm tak na lepidlo, nevypadne, ale moc nedrží. Obávám se, že tady to budete muset ozkoušet. Kolikrát stačí filament s jinou tolerancí průměru -> víc to teče -> těsnější díra.

Osobně pokud dělám něčeho víc kusů, případně dlouhý tisk, tak si tyto věci odzkouším na menších dílech. Jak je to kusovka, díru protáhnu vrtákem, případně pilníkem. Asi jsem vás nepotěšil, ale opravdu se to nedá určit. Když se držím Průšamentu, tak se na odzkoušené rozměry, na mojí tiskárně, spolehnout můžu.

Prusa MK4, Rack aka Closed box, Fusion 360, PrusaSlicer, Windoows 11

Postato : 30/01/2024 8:15 pm
Orol hanno apprezzato
Jára
(@jara)
Estimable Member
RE: Skladačka - napasovať diely do seba

Jednou se to musí zkusit vytisknout nanečisto a zjistit jak do sebe díly zapadají. Model se dá ořezat a je možné vytisknout jen malou část - třeba do sebe zapadající závity.

Tady na velikonočním vajíčku přesně vidíte, jak se to dělá - CalibrationThreads_PrintFirstToTestFit.stl:

https://www.printables.com/model/159912-threaded-dragon-egg-great-for-easter-and-gifts/files

Pokud máte ten samý materiál, už to většinou bývá v pohodě opakovatelné. U kusovky souhlasím s tím, že je nejlepší vrták a rozměr mírně upravit.

Postato : 07/02/2024 1:03 am
Orol hanno apprezzato
Condividi: